Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Developmental psychology --- Age group sociology --- Sociological theories --- ontwikkeling van het kind --- ouderdom --- levensloop --- volwassenheid --- Ontwikkelingspsychologie
Choose an application
n dit boek wordt de menselijke levensloop thematisch behandeld. Naast aandacht voor de normale ontwikkeling van de omgeving is er ook aandacht voor de invloed van de omgeving op die ontwikkeling en het ontstaan van achterstandssituaties. Belangrijke thema’s uit verschillende vakken rond de levensloop van de mens zijn in dit boek geïntegreerd. Naast onderwerpen uit de ontwikkelingspsychologie komen ook thema’s aan de orde zoals relaties, motieven om al dan niet voor kinderen te kiezen, oorzaken van werkloosheid, fascisme en discriminatie, de rol van scholen en klassenonderwijs, eenoudergezinnen, mensen met een verstandelijke beperking, grenzen van het leren, communicatie, seksualiteit en psychische stoornissen. Ook wordt aandacht besteed aan klassenverschillen en cultuurverschillen. Politiek, burgerschap en democratie komen uitgebreid aan de orde.
Developmental psychology --- Age group sociology --- Sociological theories --- ontwikkeling van het kind --- ouderdom --- levensloop --- volwassenheid
Choose an application
Tienermoeder --- Verenigd Koninkrijk --- Puber --- Onderwijs --- Onderwijsachterstand --- Toekomst --- Levensloop --- Engeland --- MW --- Internationale stage : Engeland
Choose an application
'Levenslooppsychologie' beschrijft de ontwikkeling van jongvolwassenen, volwassenen en ouderen. Deze levensfasen worden besproken aan de hand van vier ontwikkelingslijnen: de fysiologische ontwikkeling, de cognitieve ontwikkeling, de ontwikkeling van de persoonlijkheid en de sociale ontwikkeling.Het boek bestaat uit vier delen. Het eerste deel schetst het theoretisch kader van waaruit het is geschreven: de levenslooppsychologie. Het tweede, derde en vierde deel beschrijven de ontwikkeling per levensfase. Voor elke levensfase worden twee specifieke leeftijdsgebonden thema's nader uitgewerkt. In de jongvolwassenheid staan ouderschap en echtscheiding centraal. De overgang en het grootouderschap zijn de thema's voor de volwassenheid. Voor de laatste levensfase bespreekt de auteur pensionering en zingeving
Ontwikkelingspsychologie --- Levensloop --- Cognitieve ontwikkeling --- Volwassene --- Oudere --- Sociale ontwikkeling --- Ouderschap --- Huwelijk --- Echtscheiding --- Grootouderschap --- Pensionering --- Zingeving --- Jongere
Choose an application
'Hier ben ik! : het verhaal van mijn leven' is een doeboek voor kinderen tussen 6 en 14 jaar. Het is een boek dat kinderen uitnodigt om hun levensverhaal te vertellen. [...] Indrukken, foto's, tekeningen, gevoelens, dromen,... alles kan erin bewaard worden. [...]
Jeugdzorg. --- Orthopedagogics --- levensbeschouwing --- ontwikkeling van het kind --- orthopedagogiek --- levensloop --- Levensloop --- Ontwikkelingspsychologie --- 159.922 --- Levensverhaal --- Emoties ; kinderen --- kinderpsychologie --- 159.987 --- Kinderen --- Ouder-kindrelatie --- Echtscheiding --- Karakter --- Persoonlijkheidsleer --- Bang zijn --- Familieleden --- Emoties --- Dromen --- Jeugdbescherming --- Residentiële jeugdzorg --- Relatie ouder - kind --- Kind --- Karakter (aard) --- Familielid --- Emotie --- Droom --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie II biedt een actueel overzicht van de stand van zaken van de ontwikkelingspsychologie vanaf de jongvolwassenheid tot aan het einde van het leven. De fysieke, cognitieve, sociale en persoonlijkheidsontwikkeling in deze fasen komen uitgebreid aan de orde. Feldman benadert deze aspecten in chronologische volgorde. Het boek combineert en integreert theorie, onderzoek en praktijk op een aantrekkelijke manier. Deze nieuwe editie belicht actuele ontwikkelingen in het vakgebied wereldwijd en toegespitst op Nederland en Vlaanderen. De traditionele kerngebieden en historische ontwikkelingen worden besproken. Daarbij wordt steeds een link gelegd naar nieuwe ontwikkelingsgebieden, onderzoeksbevindingen en trends. Het boek onderstreept bovendien dat maatschappelijke en culturele factoren van grote invloed zijn. De auteur leidt de lezer door het boek via aansprekende voorbeelden en oefeningen.Verkorte inhoudsopgaveDeel 1 Jongvolwassenheid1 Lichamelijk en cognitieve ontwikkeling tijdens de vroege volwassenheid2 Sociale en persoonlijke ontwikkeling tijdens de vroege volwassenheidDeel 2 Middelbare leeftijd3 Lichamelijke en cognitieve ontwikkeling tijdens de middelbare leeftijd 4 Sociale en persoonlijke ontwikkeling tijdens de middelbare leeftijd Deel 3 Ouderdom5 Lichamelijk en cognitieve ontwikkeling tijdes de ouderdom6 Sociale en persoonlijke ontwikkeling tijdens de ouderdomDeel 4 Het Einde7 Het einde : dood en sterven
ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- levensloop --- psychology --- psychologie --- 416.25 --- cognitieve ontwikkeling --- diversiteit --- lichamelijke ontwikkeling --- ouderdom --- relaties --- sociale ontwikkeling --- sterven --- vriendschap --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Vanaf c. 13 jaar --- PHL-Healthcare 12 --- volwassenen --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen en jeugd --- Psychologie --- Adolescenten --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Adolescent --- Man --- Volwassene
Choose an application
bio-ethiek (medische, biomedische ethiek, bio-ethische aspecten) --- levensloop (levensfasen) --- recht (wetgeving, rechtspraak, rechtsbeginselen, juridische aspecten, aansprakelijkheid) --- ethische commissies --- begin van het leven --- levenseinde (einde van het leven, levenseindebeslissing) --- Frankrijk --- Europa --- bioéthique (éthique médicale, biomédicale, aspects bioéthiques) --- cours de vie (phases de vie) --- droit (aspects juridiques, législation, jurisprudence, principes de droit, responsabilité) --- comités ethiques --- début de vie --- fin de vie (décision de fin de vie) --- France --- Europe --- Bioéthique --- Médecine --- Comités d'éthique --- Droit --- Etudes comparatives
Choose an application
27 p.
ethiek --- godsdienst --- dood --- leven --- Professional ethics. Deontology --- bio-ethiek --- Bioethics --- antropologie (culturele antropologie, antropologische aspecten) --- bio-ethiek (medische, biomedische ethiek, bio-ethische aspecten) --- cultuur (culturele aspecten) --- filosofie (filosofische aspecten) --- heiligheid van het leven (principe van heiligheid van het leven) --- levensloop (levensfasen) --- moraalfilosofie --- moreel bewustzijn --- taboe --- 603.1 --- medische ethiek (gez) --- levenseinde --- medische ethiek --- sterven --- Academic collection --- #GGSB: Bio-ethiek --- #gsdb5 --- Biology --- Biomedical ethics --- Life sciences --- Life sciences ethics --- Science --- anthropologie (anthropologie culturelle, aspects anthropologiques) --- bioéthique (éthique médicale, biomédicale, aspects bioéthiques) --- culture (aspects culturels) --- philosophie (aspects philosophiques) --- sacralité de la vie (principe de la sacralité de la vie) --- cours de vie (phases de vie) --- philosophie morale --- conscience moral --- tabou --- medische ethiek, euthanasie --- Moral and ethical aspects --- Bio-ethiek --- Euthanasie --- Stamcel
Choose an application
Hoe is het gesteld met de jongeren in Brussel? Mediaberichtgeving suggereert alvast niet veel goeds. Termen als 'verontrustend', 'bedreigend' en 'beangstigend' kleuren de beeldvorming. Bezorgdheid voedt het maatschappelijke debat. Maar wat zeggen de cijfers? Jong in Brussel onderzoekt de levensomstandigheden, de leefwereld en het gedrag van Brusselse scholieren tussen 12 en 18 jaar, op basis van de afname van de Brusselse JOP-monitor. Thema's die daarbij aan bod komen zijn: Brusselse jongeren en schoolwelbevinden, antisemitisme, delinquentie, de ideale levensloop, drank- en drugsgebruik, consumptieafhankelijkheid, onveiligheidsgevoelens en participatie aan het verenigingsleven. Het boek vertelt u het cijfermatige verhaal over het leven van de jeugd in onze hoofdstad en is een inspiratiebron voor al wie over jongeren denkt, met jongeren werkt of zijn kennis over de jeugd in de grootstad wil verruimen (bron: covertekst)
Youth --- Youth--Belgium--Brussels--Social conditions. --- Sociale agogiek --- Jongeren (12-26 jaar) --- Social conditions --- Jeugdwerk- en beleid. --- Brussel. --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek. --- Age group sociology --- jongerencultuur --- jeugdsociologie --- onderwijs --- jeugd --- Brussels --- Brussel --- jongeren --- maatschappelijk werk --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Veiligheid (onveiligheid) --- S20110258.JPG --- Academic collection --- #SBIB:303H34 --- #SBIB:316.7C122 --- #SBIB:316.7C131 --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- 663 Jeugd --- 844 Sociale structuur --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Life cycle, Human --- 493.23 --- 362.8 --- Kwalitatieve methoden: grondige gevallenstudie, casework, social work --- Cultuursociologie: overtuigingen, waarden en houdingen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- Belgium --- Brussels (Belgium) --- Onderzoek --- Onderwijs --- Verenigingsleven --- Levensloop --- Consumptie --- Multiculturaliteit --- Antisemitisme --- Verslaving --- Geweld --- Onveiligheidsgevoel --- Jeugd --- Multiculturalisme --- Gokken --- Internet --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Sport --- Jongere --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|